Elektroniczny obieg faktur w firmie z branży finansowej – dlaczego warto?
Firmy z sektora Bankowości, Finansów czy Ubezpieczeń coraz chętniej sięgają po zaawansowane rozwiązania informatyczne. Umożliwiają one m.in. digitalizację dokumentów, automatyzację czasochłonnych procesów czy sprawne i szybkie podejmowanie strategicznych decyzji. Dzięki temu, w obliczu ogromnej rynkowej konkurencji, przedsiębiorstwa mogą szybciej i skuteczniej wzmacniać swój wizerunek oraz pozycję na rynku, zapewniając swoim klientom najwyższą jakość świadczenia usług.
Nowoczesne rozwiązania w branży finansowej
Jednym z takich rozwiązań jest elektroniczny obieg faktur, gwarantujący wymierne korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jak i klientom. Przykładowo, dzięki platformom low-code, służącym do budowania aplikacji biznesowych w tym obiegów faktur, można zautomatyzować nawet 90% procesów, od prostych, podstawowych powtarzalnych czynności, aż po złożone i nieszablonowe procesy wymagające współpracy wielu osób z różnych zespołów lub nawet oddziałów. i A co może zyskać na tym Twoja firma?
11 korzyści z elektronicznego obiegu faktur w sektorze finansów
- Oszczędność czasu: szybsze przetwarzanie i archiwizowanie dokumentów zmniejsza ilość pracy wymagającej ludzkiego nadzoru. Skraca czas potrzebny na ich obsługę. Umożliwia także łatwe tworzenie ofert i zarządzanie nimi bez angażowania pracowników.
- Optymalizacja wydatków: EOF pozwala wyeliminować koszty związane drukowaniem, skanowaniem, i przesyłaniem dokumentów. Jest nie tylko oszczędny, ale i ekologiczny.
- Poprawa komunikacji: błyskawiczny i łatwy dostęp do firmowych danych w środowisku cyfrowym usprawnia komunikację wewnątrz firmy.
- Wzrost jakości danych: elektroniczny obieg faktur umożliwia szybkie i dokładne wprowadzanie danych, co zmniejsza ryzyko błędów i umożliwia lepsze zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.
- Zwiększenie bezpieczeństwa: dokumenty są skutecznie zabezpieczone przed utratą, zniszczeniem czy nieautoryzowanym dostępem, co zapewnia lepszą ochronę danych i zwiększa bezpieczeństwo finansowe firmy.
- Sprawne zarządzanie ryzykiem: realizowanie niektórych wewnętrznych i zewnętrznych procesów może odbywać się automatycznie, oczywiście zgodnie z obowiązującymi standardami prawnymi i korporacyjnymi. Zmniejsza to ryzyko popełnienia błędów przez pracowników.
- Poprawa współpracy: udostępnianie dokumentów między różnymi działami i partnerami biznesowymi staje się szybkie i łatwe, co zwiększa wydajność i efektywność współpracy.
- Transparentność procesów: analiza danych z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi; system samodzielnie gromadzi kluczowe dane.
- Elastyczność: aplikacje biznesowe (w tym elektroniczny obieg faktur) zbudowane na platformie low-code można swobodnie rozbudowywać, dostosowując ich funkcjonalności do indywidualnych potrzeb i standardów organizacji.
- Korzyści wizerunkowe: podnosząc jakość pracy i obsługi klienta buduje się wizerunek rzetelnej, godnej zaufania firmy.
- Wzrost efektywności: Ty i Twoi pracownicy możecie przeznaczyć zaoszczędzony czas na strategiczne działania, wartościowe dla rozwoju firmy, eliminując powtarzalne i czasochłonne czynności związane z procesowanie faktur.
Poszukując rozwiązania do elektronicznego obiegu faktur warto wybierać doświadczonych dostawców, którzy przeanalizują i zrozumieją potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia jest też doświadczenie vendorów w projektach dla firm z tej samej branży lub o podobnym profilu. W przypadku sektora finansowego, kiedy w grę wchodzą obostrzenia dotyczące bezpieczeństwa oraz restrykcyjne prawo jest to szczególnie ważne.
Materiał zewnętrzny