Najlepsze źródła ruchu dla biznesu online

Najlepsze źródła ruchu dla biznesu online

Nie jest tajemnicą, że sprzedaż online gwałtownie rośnie od lat. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Badania rynkowe wskazały, że aż 80 proc. Polaków w ostatnim roku zrobiło zakupy przez internet; kupowali głównie ubrania, obuwie i elektronikę. Brzmi to jak świetna wiadomość dla posiadacza sklepu internetowego, prawda? Otóż nie do końca.

W obliczu rosnącego rynku zbytu pojawia się też coraz większa konkurencja wśród sprzedawców. Z każdym miesiącem trudniej jest przyciągnąć uwagę klientów, których potrzebujesz, aby zwiększyć ruch i przychody.
Na szczęście nie trzeba mieć ogromnego budżetu na reklamę, aby zwiększyć ruch w e-commerce. Oto kilka źródeł ruchu, które pozwolą Ci rozwijać i skalować biznes nawet przy skromnym budżecie.

Marketing polecający (Refferal)

Jeśli w Twoim e-sklepie nie ma jeszcze programu poleceń, to warto go uruchomić.
Ponad 80% konsumentów twierdzi, że rekomendacja od bliskiej osoby ma duży wpływ na ich decyzje zakupowe.
Taki program nie musi być rozbudowany.
Po prostu oprócz zapewnienia klientom wygodnego przeglądania recenzji i rekomendacji zadbaj również o możliwość polecenie Twojego produktu innym.
Wymaga to trochę pracy od początku, ale lata badań zachowań zakupowych wskazują, że klient pozyskany dzięki poleceniu generuje o 25% więcej przychodu w całym okresie użytkowania niż inni klienci.

Pozycjonowanie (SEO)

W idealnym świecie każdy znalazłby Twoją witrynę w sposób naturalny. Kiedy szukałby interesującego go tematu, Twoja strona znajdowałaby się na szczycie listy wyników Google. Ale jak się tam dostać? Najprostszym sposobem na generowanie organicznego (a więc darmowego) ruchu z wyszukiwarki jest tworzenie na swojej stronie dużej ilości treści nasyconych słowami kluczowymi. Niezależnie od tego, czy jest to strona internetowa, czy wpisy na blogu, musisz mieć dostęp do dużej ilości wartościowych, edukacyjnych treści – szczególnie takich, które są pełne słów kluczowych najczęściej wyszukiwanych przez Twoich klientów. Oprócz dobrego keyword researchu będziesz potrzebować również backlinków, czyli odnośników z innych stron internetowych, które będą kierować do Twojej domeny. Techniczny audyt SEO również sprawi, że efekty Twojej pracy będą miały lepszy grunt do wzrostu.

Agregatory ofert

Agregatory to strony internetowe lub aplikacje, które agregują (stąd nazwa) lub organizują wiele ofert od konkurujących ze sobą firm i pośredniczy/prezentuje je konsumentom w jednym miejscu.
Korzystanie z agregatora ofert, to duża wygoda dla użytkownika, który może w jednym miejscu znaleźć wszystkie interesujące go oferty i szybko porównać je pod kątem dostępności, ceny czy opinii. Obecnie dużą popularność zyskują agregatory ofert z konkretnych branż jak sofario.com dla domu i wnętrz, oraz zoofario.com dla branży zoologicznej.

E-mail Marketing

Łatwo jest uznać e-mail jako przeżytek, ale to nadal ogromna część naszego codziennego cyfrowego życia. Każdego roku wysyłanych jest 74 biliony wiadomości e-mail, a kiedy są wysyłane w sposób etyczny i naturalny, są nawet mile widziane.
Firmy z branży e-commerce mogą wysyłać pomocne wskazówki, infografiki, informować o webinarach, promocjach, a przy okazji zachęcać do ponownych zakupów. Jest to łatwy i skuteczny sposób na zapewnienie, że Twoi klienci zostaną zaangażowani w Twój biznes, szczególnie jeśli dasz im coś w zamian.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to konieczność, jeśli chcesz zwiększyć ruch na stronie. Dostępnych jest wiele różnych platform, ale to nie oznacza, że musisz być wszędzie. Znajdź platformy, na których Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni i skoncentruj na nich swoje wysiłki.

  • Facebook – Ponad 1,2 miliarda ludzi korzysta z Facebooka każdego dnia. Doskonałe możliwości personalizowania działań marketingowych i ogromna baza użytkowników sprawia, że jest medium, w którym każdy biznes powinien się reklamować.
  • Instagram – obecnie połączony z Facebookiem, Instagram ma młodszą i bardziej kobiecą publiczność niż Facebook. Format skoncentrowany na zdjęciach przyciąga twórców opowiadających historie, ale doskonale nada się do reklamowania praktycznie wszystkich branż.
  • YouTube – Średni czas oglądania YouTube stale rośnie. YouTube dociera do większej liczby osób w wieku od 18 do 49 lat niż jakakolwiek telewizja, a ludzie spędzają na nim średnio 40 minut za każdym razem – to bardzo długi okres, jak na standardy internetowe. Warto wykorzystać tę uwagę widza i zamienić ją na korzyści dla Twojego biznesu.

Materiał Partnera

Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments